Dag 9 - Reisverslag uit Selzen, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Selzen, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Hans

10 Mei 2016 | Duitsland, Selzen

Gisteravond kreeg ik nog twee buren, wandelaars. We hebben samen een plaatselijk wijntje gedronken die hier lekker zijn en thuis azijn. Ze onderzochten of ze samen naar Compostella konden. Ze hadden een klein tentje, waar je wel erg veel van elkaar moet houden om erin te overnachten. Daarnaast hadden ze nog een grote hond die er ook in moest. Om haar moverende redenen, weigerde ze dat.

Vandaag is het een regenachtige dag. Eerst wat druppels zodat je denkt " zou hij het nog kunnen?" Maar vanaf half een regende het echt heftig en lang. Een voorbode voor de week vanaf zaterdag.

Toch is het een prachtige rit. Eerst nog langs de Rijn tot Bingen en daarna de heuvels van Rheinhessen. Pittige heuvels met, en zo hoort het ook, even lange afdalingen. Ik ben van nature geen klimmer. Mijn lengte en mijn (over)gewicht helpen niet echt. Toch vind ik klimmen leuk.

Mijn navigator en ik zijn weer maatjes. De laatste twee dagen heb ik precies gedaan wat hij wilde en ik heb geen kilometer omgereden. Ik vind het moeilijk om me over te geven en los te laten. Soms komt het dan toch goed. Mijn navigator kreeg zelfs een traan in de ogen: het kan ook de regen geweest zijn.

Ik was al een tijdje onderweg, toen me het gevoel overviel dat ik iets miste. Opeens wist ik het; er was GEEN wind. Dat scheelt een slok op een borrel. Je gaat sneller, wat ik niet interessant vind. Je hebt echter veel minder kracht nodig, je bent niet zo moe.

Na meer dan 40 km in de stromende regen ging ik op zoek naar een onderkomen. In de wijde omtrek geen camping. Dus in Nieder-Olm maar gezocht. Twee hotels: te duur. Toen zag ik een bord : "Herzlich Wilkommen im Senioren Residenz". Ik naar binnen, maar men stuurde me weg. Ik was zeker te jong! Vervolgens zag ik een Thais huis. Ik kon er niet slapen, maar wel relaxen zo zei men. Toen ik zei dat ik dat op de fiets deed begrepen ze er niets van en al buigend, knikkend, maar medelijdend kijkend werd ik uitgeleide gedaan.

Ik heb nu een kamer in Selzen voor tien euro meer dan wat de camping kost. Daarvoor krijg ik morgen ook nog een ontbijt.

Tevreden kijk ik terug op een mooie rit van 76 km en vooruit op een lekker bed.

  • 10 Mei 2016 - 18:57

    Antoinette:

    Kijk Hans, dat bedoel ik nou: zo kan het ook! Top.

  • 10 Mei 2016 - 21:02

    Nel :

    Een leuk positief verslag,ga zo door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 14952

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: