De week after - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu De week after - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

De week after

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Mei 2016 | Nederland, De Blesse

Al weer een weekje thuis en de onrust blijft knabbelen. Het is een soort van verslaving. Ik word iedere keer naar die fiets toe getrokken. Ik heb al een paar leuke ritjes gemaakt en, als jullie bijgaande foto's zien zullen jullie het met me eens zijn, het is hier mooi. Alleen: die wind! Hij is constant aanwezig. Ik heb er niet zoveel last meer van, hetgeen er op wijst dat mijn fietsconditie al aardig beter is. Toch blijf ik nog met een raadsel zitten, dus besluit ik toch maar weer een gesprekje aan te gaan. In de vlakte tussen Blokzijl en Giethoorn pak ik de koe bij de hoorn. "Vertel eens, waarom waai je hier altijd en heb ik in het buitenland geen last van je?". "Jullie Hollanders zeuren constant over het weer en de wind. Toen heeft de Bovenleiding besloten jullie een reden te geven om te zeuren." "Praten buitenlanders niet over het weer?" "Nee, die praten over heel andere dingen. Duitsers bijvoorbeeld, hebben het over bier, bratwurst, Schützenfest, voetbal en Heidi" Tja, dacht ik, voetbal is niet leuk meer, Heidi zou nog gaan, maar voor de rest blijf ik dan toch maar over de wind zeuren.

Wat ik de komende tijd ga doen. Eerst een beetje bridgen o.a. de Bercooper Bridge Omloop op 11 juni (eigenlijk ben ik daarvoor teruggekomen), dan misschien een langere tour in Nederland of mijn huisje een beetje opknappen of ..........enz. Wees niet verbaast als ik toch nog even naar de Vogezen ga, want die vond ik wel erg mooi. Ik zie wel.

  • 01 Juni 2016 - 12:14

    Lien :

    Dag Hans , je hebt al weer veel plannen en dat klinkt ouderwets! Veel fijne dagen en groeten van Lien

  • 05 Juni 2016 - 11:27

    Leonie:

    Inmiddels ben ik met Nelly een week in Saarland geweest. Prachtig daar. Maar het zou nog mooier zijn geweest indien we niet 6 dagen regen gehad zouden hebben met af en toe een drogere periode. Maar dat jij alweer plannen hebt vindt ik niet raar.
    Succes daar meer en we komen elkaar wel weer tegen.Groetjes van Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 14946

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: