Dag 4, 5 mei - Reisverslag uit Lützel, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Dag 4, 5 mei - Reisverslag uit Lützel, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Dag 4, 5 mei

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Januari 1970 | Duitsland, Lützel

Vandaag ga ik Duitsland in. De Ruhr neemt de functie over van de Maas als centrale rivier. Een liefelijke stroom die ik samen met honderden andere fietsers volg. Het blijkt hier namelijk vaderdag te zijn en dat wordt hier groots gevierd. Iedereen trekt erop uit met karren vol bier. Een aantal dorpen heeft feesttenten ook vol bier en met Heidi muziek (deze is voor de ingewijden). In Effeld is er zelfs een Spargelfest.het dorp, waar ik doorheen moest, is geblokkeerd door duizenden mensen en tientallen eettentjes. Echter geen asperge gezien. Bijzonder!

Nu even niet over de wind, maar over de weersvoorspellers. Hoe kun je nou nog salaris ontvangen, als je iedere keer verkeerd voorspelt en dat nooit in mijn voordeel. Zoveel fouten zou in mijn beroep ontslag hebben betekent.

Ik ben nu in Echtz en heb 99 km gereden inclusief omwegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 14956

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: