Dag 5, 6 mei - Reisverslag uit Lützel, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Dag 5, 6 mei - Reisverslag uit Lützel, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Dag 5, 6 mei

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Mei 2016 | Duitsland, Lützel

Ik ga vandaag niet klagen. Niet over de wind die natuurlijk weer tegen was. Ook niet over mijn navigatiekunde waardoor ik weer 15 km verder gereden heb dan normale mensen. En ook niet over de soms pittige klimmen. Ik wil het vandaag eens hebben over de E-Bikers. De E-Bike is een geweldige uitvinding, die ervoor zorgt dat mensen in beweging kunnen blijven. Maar waarom nou, rechtop zittend, berg op en wind tegen, die triomfantelijke glimlach? Mensen jullie doen het toch niet zelf? Zo, die frustratie ben ik ook weer kwijt.

De rit van vandaag was weer mooi. Door landelijk gebied afgewisseld met bossen aan de voet van de Eifel en soms over een teentje ervan. Mooi is het plaatsje Zulpich. De vele kastelen onderweg zijn de moeite van het bezichtigen waard.

Ik merk dat ik 's morgens niet zo erg opschiet. Ik ben vroeg wakker en ingepakt. Ik ga ook meteen weg, maar daarna ga ik tuttelen. Overal stoppen, van alles bekijken en dan merk ik plotseling dat ik om 12.00 uur nog maar twintig km gereden heb.

Vandaag heb ik niet veel met mezelf gepraat. Mijn tweede "ik" zegt niets terug. Hij is kwaad omdat hij liever thuis was gebleven. Nou mooi niet, hij gaat maar mee.

De camping in Remagen is waardeloos. Ruim 1 km lang en alleen maar Campers en caravans. De fietsers mogen hun tentje opzetten op het kinderen speelveld. Lekker rustig. Er is echter geen andere camping. Ik ben aan een rustdag toe, maar niet hier.

Mijn berichten komen wat onregelmatig. Dat komt omdat ik niet altijd Wife heb.

  • 08 Mei 2016 - 12:24

    Kim Linse:

    Hoi Hans,

    Ik kan je volgen... leuk, leuk, leuk!

    Bij jou nu ook zo lekker weer? Hier echt fantastisch. Lekker druk op het terras, en dan zijn jouw verhalen een heerlijke afwisseling. Go for it.

    Groet,
    Kim

  • 08 Mei 2016 - 13:59

    Peter Rommelse:

    Hallo Hans,

    Leuk je berichten te lezen. Je bent al een stuk in de richting, mooi weer, mooie omgeving, vrijheid en geen echte problemen. Naast de sportieve uitdaging en de mooie dingen die je ziet en meemaakt, leer je jezelf op een aantal punten ook weer eens kennen. Zelfde gevoel als tijdens een uitzending.... Relativeren helpt daarbij. Ben benieuwd hoe je fysieke gesteldheid is, hoop dat dat goed is. Succes ! Groeten, Peter

  • 08 Mei 2016 - 17:37

    Antoinette:

    Hoi Hans,

    Je ging toch niet klagen???


  • 09 Mei 2016 - 16:54

    Bea:

    oops........................... nu zal ik uit de kast moeten komen..................
    beste Hans .....ik heb ook een e-bike..............
    en ik vind het geweldig dat duwtje in de rug en ja echt wel met een glimlach bergje op !!!!
    val ik nu van een denkbeeldig voetstuk ?
    en had nog vraag ......
    kom je ook weer terug fietsen ??

  • 09 Mei 2016 - 19:30

    Hans Van Dooren:

    Tja Bea, ik hoop dat je begrijpt dat ik niets tegen een E-Bike heb. Ook niet tegen een glimlach. Maar het gaat om die triomfantelijke.

    Ik denk dat ik gewoon op de fiets terugkom. Eerst maar eens kijken dat ik er kom.
    Groeten, Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 14935

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: