Op de fiets naar Barcelona en terug - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Op de fiets naar Barcelona en terug - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Op de fiets naar Barcelona en terug

Door: Hans van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 Juni 2015 | Nederland, De Blesse

Nog een maandje trainen in het ook heel mooie Friesland en Drente en dan gaat mijn reis op 15 juni 2015 beginnen. Eerst naar Eindhoven via de knooppunt routes om vervolgens het door Benjaminse uitgezette traject te volgen. Ik ga alleen met lichtgewicht tent en alles wat er bij hoort.

Zo nu gaat het eindelijk gebeuren. De laatste werkzaamheden verricht. Huis spic en span, tuin voor mijn doen netjes, laatste boodschappen gedaan, nog even een boek naar de bieb brengen, fiets bepakt en alles opgeladen. En met alles bedoel ik ook alles! Ik vraag me af waar ik mee bezig ben als ik dat zo zie. De IPAD, de telefoon, de solar charger, de fotocamera, de videocamera, de baardtrimmer, de MIO. Ik geloof dat ik het enige in het huis ben die nog niet is opgeladen.

Vanochtend wel mijn nulmeting gedaan. Ik wil toch weten of het fietsen wel enig effect heeft. Een teleurstellende 105,2 kg schoon aan de haak, en dat na al dat trainen van de laatste tijd. Zal wel van de enorme spierontwikkeling komen :)

Nog even een korte story vooraf Toen ik twee jaar geleden bij de fietsenboer kwam voor een goede tweede hands fiets, bleek er een hele mooie, goede en niet te dure te zijn. Een fiets die zij ook voor Frank van Rijn gebouwd hadden. Nog maar net een trap in de fietswereld zettend, wist ik bij God niet wie dat was. Dat is een wereldfietser uit Doldersum. Zoek maar eens op google. Zogezegd, zo gedaan. Moeten jullie ook eens doen. Hij is mijn grote inspirator geworden. Wat hij doet kan ik niet, maar iets ervan moet mogelijk zijn. Zo is mijn trip geboren.
Nu was ik verleden week op het Textiel festival van Oldemarkt, jullie wel bekend! Zie ik daar mijn fiets staan. Ik had hem daar echter niet geparkeerd, dus toch nog maar iets beter gekeken. Stond er een man bij die ik kende van google, boeken en internet. Jawel Frank van Rijn. Ik op hem afgestapt, me voor gesteld en een leuk gesprek met hem gehad. Na afloop van mijn reis, ben ik bij hem thuis uitgenodigd voor verdere kennismaking en uitwisselen van ervaringen. Leuk toch en mijn reis is zonder een kilometer te fietsen, al geslaagd.

Morgen ga ik de eerste kilometers, ondanks een lies(breukje) blessure, dan toch beginnen. Hoe het afloopt weet ik niet, maar dat vernemen jullie via deze berichten.

Het lijkt alsof de problemen tussen mijn I-pad en waarbenjij.nu zijn opgelost. Ik heb een dagboek bijgehouden tot nu toe (dag17). Het is teveel werk om dat nu helemaal te verwerken. Dat is teveel werk en dat doe ik later wel. In de loop van de dag zal ik een samenvatting schrijven over die eerste 17 dagen. Mits er WiFi op de camping is, kun je vanaf nu rekenen op een dagelijks verslag.

  • 15 Juni 2015 - 16:16

    Kim Linse:

    Succes Hans, ik ga je volgen!
    groet,
    kim

  • 16 Juni 2015 - 01:00

    Marrianne:

    Het gaat dan toch gebeuren! Hartstikke goed en òp naar warmere en exotische oorden. Ik kijk uit naar de verslagen van de etappes!
    Veel succes, geniet volop en sterkte met de wat zwakkere momenten, die er ongetwijfeld ook zullen zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Blesse

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2015

De 18e dag

02 Juli 2015

samenvatting dag 1 t/m 17

15 Juni 2015

Op de fiets naar Barcelona en terug

07 Mei 2015

Vechtdal Route
Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 14936

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: