Dag 15, voorlopig laatste rustdag. - Reisverslag uit Hambach, Frankrijk van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Dag 15, voorlopig laatste rustdag. - Reisverslag uit Hambach, Frankrijk van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Dag 15, voorlopig laatste rustdag.

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Mei 2016 | Frankrijk, Hambach

Ik begin langzaam maar zeker behoorlijk kwaad te worden op WaarBenJij.nu. Ik heb meer dan een half uur geschreven aan het verslag van vandaag, tussendoor en aan het eind netjes opgeslagen. Daarna publiceren en foetsie verslag. Ik heb geen alternatief, maar anders .... Dus nu nog maar een dure poging via mijn telefoon, want de app bezorgt mij alleen maar frustratie.

Zo nou maar eerst dit publiceren en daarna het echte verslag.

Het staat erop zag ik. Wat een succes.

De dag begint weer koud en het regent. Vijftig meter boven mij sneeuw. Wat te doen? De eigenaresse van de camping geeft me een paar tips.
Het is niet mijn gewoonte om reclame te maken maar deze keer maak ik een uitzondering. Als je een rustige, goed verzorgde camping met een aangename sfeer en uitzonderlijke eigenaren zoekt, ga dan naar International Camping Schwarzwald te Schellbronn. Je kunt er terecht met tent, caravan en camper. Tevens kun je een ingericht wijnvat huren. De omgeving is prachtig. Een aanrader dus.

Ik ben vandaag naar de molen feesten in Kapfenhaldt (je weet wel) geweest. Een dorpje zo'n negen kilometer verderop. Eerst vijf kilometer afdalen als een raket met een natte straat. Soms 60 km per uur, lekker hard, gevaarlijk en heel koud. De beklimming is precies andersom; langzaam, ongevaarlijk en lekker warm. De enigste overeenkomst is dat het in beide gevallen regent. Ik geloof dat ik afdwaal.
Dus na 5km afdaling än de andere kant van het dal weer vier omhoog. De Duitsers passeren fietsers met een grote boog, maar rijden vervolgens alsof ze kleine Schumachers zijn. Ik heb vaak gedacht dat dat niet goed kan blijven gaan. En jawel de weg naar boven was afgesloten in verband met een zwaar ongeval. Ik als fietser mocht door. Niet echt iets om je op te verheugen. Overal stukken van een niet te herkennen auto op de weg. Ik kon er net om heen. Ik vermijdde een blik op de slachtoffers. Er waren genoeg hulpverleners en ik ben geen ramptoerist. Na de ongeluksplek had ik de weg alleen, dat is dan wel een voordeel maar ik had liever razende auto's om me heen gehad.

Ik ben niet met veel verwachting naar het feest gegaan, maar dat bleek toch nog te hoog. Een paar tentjes met producten, veel eten en drinken en hoempapa muziek. Ik heb een Flammkuchen: deeg van de molen in de vorm van een pizza, daarop crème fraiche, uien en spekjes. Hup de oven in en eten maar. Lekker! Ik dronk er een Apfel Schorrle bij. Geen alcohol want ik ken de weg terug.
De muziek was van zeer basic Duitse meezingers. Ik heb genoten.ik heb zelfs een verzoeknummer ingediend : Oranje wordt kampioen. Ze kenden of geloofden het niet. Ik heb lekker incognito het slechtste in me naar boven laten komen.

Terug op de camping bleek mijn gas op en ze hebben hier mijn merk niet. Ik moet vanavond dus in de plaatselijke Gaststube eten. Weer een tegenslag.

Iemand suggereerde dat ik een boek zou moeten schrijven over en rondom mijn fietstochten van verleden en dit jaar. Ik zou graag positieve (het liefst) en ook negatieve reacties horen op dit idee. Vast mijn dank.

Jullie hebben nog tot 18.00 uur de tijd voor de lezersvraag . Daarna voel ik mij gedwongen de toch wel mooie prijzen te dumpen.

  • 16 Mei 2016 - 17:56

    Antoinette:

    Lieve Hans, niet doen. Geen boek schrijven, ook al schrijf je zeer onderhoudend. Doe wat je wilt doen deze vakantie (reis), maar beperk je in wat je wilt meedelen zowel positief als negatief. Een liefhebbende vriendin.

  • 16 Mei 2016 - 18:16

    Hans Van Dooren:

    Dank voor je reactie Antoinette. Kun je ook aangeven wat je overwegingen zijn.
    Groetjes Hans

  • 16 Mei 2016 - 22:23

    Peter Rommelse:

    Hans, morgen weer op pad. Uitgerust en hopelijk goed weer. Succes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 14917

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: