Dag 11 - Reisverslag uit Bruchsal, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Bruchsal, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Dag 11

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Mei 2016 | Duitsland, Bruchsal

Na twee wel erg positieve dagen, mag ik wel weer eens klagend beginnen. Gisteren op een eenvoudige, maar zeer rustige camping aangekomen. 'S nachts regent het, dus allemaal positieve omstandigheden voor een goede slaap. Dat is nou niet gelukt. Mijn bedje liep langzaam via het ventiel leeg. Dus diverse malen weer opblazen. Geen garantie voor een lekkere slaap.

Zo, nu weer in de +mode. De rit was niet lang (60 km), maar weer erg mooi. Als eerste heb ik Speyer bezocht. Vroeger raasde ik op een afstandje voorbij en zag dan de reusachtige Dom. Ik wilde hem altijd eens bezoeken en dat heb ik dit keer gedaan. Hij is indrukwekkend. Wel jammer dat ook hier, net als in Worms, een deel in de bouwsteigers staat. Daarna door prachtig landelijk landschap naar Bruchsal in het Noorden van het Zwarte Woud.

De dag begint zwaar bewolkt en redelijk warm, maar eindigt met regen en ronduit koude temperaturen. De eigenaren van de camping maakten zich druk over de verwachte Pinksterdrukte. Onderweg zag ik naast een Freizeitscentrum enorme grasvelden liggen. Desgevraagd verklaarden ze dat daar de Pinksterdrukte kon worden opgevangen. Er zouden duizend Campers en caravans komen te staan. Nu is het in ieder geval heerlijk rustig.

Veel landen hebben een eigen geur. Zo zijn mij Indonesië en Turkije erg bijgebleven. Hier is er niet een speciale aroma, maar een steeds wisselende. De bermbloemen en kruiden wisselen elkaar af en een veld met lente-uitjes gooit er zijn speciale geur doorheen. Vandaag komt er de heerlijke aroma van een groot veld met gele brem bij ( heerlijk ouderwets ) en de specifieke van dennen en sparren. Je gaat steeds meer met je neus open rijden.

Het voordeel van vroeg vertrekken is dat de konijntjes nog om je heen huppelen. Hier zijn er nog veel. Midden in een groot bos kom ik een St Hubertus (is dat niet de beschermer van jagers?) kapel tegen. Ik vraag me af of herten en andere dieren daar ook mogen bidden. Je denkt zo wat af, als je niet kunt bridgen.

Morgen is het voorbij met de relatief vlakke etappes en gaat het met stevige klimmen in richting Bodenmeer. Daarom rust ik nu vast uit in een B&B in Bruchsal.

  • 12 Mei 2016 - 20:09

    Leonie:

    Ja St Hubertus is beschermheilige van de jacht. Ik wens je sterkte en plezier met de klimmetjes !
    hartelijke groetjes
    Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 14916

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: