Dag 10 deel 3 - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Dag 10 deel 3 - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Dag 10 deel 3

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Mei 2016 | Duitsland, Speyer

Enkele weken geleden heb ik een boek van Ilya Leonard Pfeijffer, dichter en filosoof, De Filosofie van de Heuvel te leen gekregen van mijn huisarts . Het is een inspirerend boek over zijn reis naar Rome met zijn vriendin. Het bevat literaire hoogstandjes die het lezen de moeite waard maken. Wat mij echter meer boeit is dat zij "de reis is het doel" volledig waarmaken. Ik zou het niet zo kunnen zoals zij het deden. Bijvoorbeeld de reis momenten en het alcohol gebruik tijdens de rit zou voor mij funest zijn. Maar hij heeft mij zeker getriggert met zijn filosofie van de heuvel. Nou zit ik onderweg ook over van alles en nog wat te filosoferen. Zo doemt soms een heuvel op van schrikbarend kaliber, die je vervolgens fluitend beklimt. Even later konkelen een kleine tegen waarbij je spieren bijna uit je kuiten springen. Mijn filosofie dus: overschat niet een heuvel, want dat is niet nodig, maar onderschat er NOOIT een. Als je dan boven bent, komt de tweede filosofie: je bent weer een stukje verder dan toen je beneden was. Voor de afdaling geldt de eerste filosofie andersom: onderschat geen afdaling, maar overschat hem NOOIT. Ze zijn meestal korter dan je denkt.

Er volgen vast meer filosofieën.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 14905

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: