Laatste dag - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Mei 2016 | Nederland, De Blesse

Het is jammer, maar waar. Ik heb weer niet mijn reis afgemaakt. Daar worstel ik mee in de zin van: je bent gewoon geen doorzetter; weer iets niet waargemaakt; je stelt mensen teleur; enz enz.
Anderzijds ben ik blij dat ik er een punt achter heb gezet. Ik sta dan ook volledig achter mijn besluit. Het fietsen ging heel goed. Waarom dan toch stoppen.
De voornaamste reden is wel dat mijn droom en de werkelijkheid echt ver uit elkaar lagen. Dat kan natuurlijk aan de roze kleur van mijn droom liggen en dat is waar, maar .....
* De tocht was niet echt bijzonder qua natuur e.d. Het mooiste deel lag in Nederland. Ik heb in Duitsland eigenlijk alles eens gezien in mijn vorige vakanties en dat geldt ook voor gebieden als Oostenrijk, Zuid-Tirol en Garda Meer. Niet verrassend dus.
* Duitsland is druk en vol en dat is nou net niet wat ik zoek.
* De campings waren over het algemeen slecht, druk en duur en voornamelijk voor campers en caravans. Tenters worden op de slechtste uithoekjes gezet.
* De fietspaden zijn slecht en hobbelig of met grote gaten. Vaak zelfs onverhard. Dat is soms niet erg, maar over grote afstanden wel.
* Door diverse omstandigheden (drukte, lawaai, kou, bedje) heb ik zeer slecht geslapen. Dusdanig dat ik mezelf 's morgens niet meer herkende.
* De tocht was tot nu toe niet echt uitdagend. Ik heb me niet echt hoeven inspannen, ook niet op de heuvels. Er heeft b.v. geen water op mijn hoofd gestaan. En ik hou juist van echte inspanning en je grenzen opzoeken.

Dus veel negatieve zaken, die allemaal te overwinnen zouden zijn als het echt leuk was en dat was het dus niet.

Op 21 april schreef ik op Facebook pagina het volgende: "!0 km van De Blesse. Ook erg mooi toch? Waarom zouden we nog (op de fiets) naar het buitenland gaan?
* Het nieuwe/andere: 50%
* Uitdaging: 100%
* Mooie: 50%
* (Tegen) wind: 100%
Toch maar doen dan!"
Ik had een paar foto's bijgeplaatst die ik hier ook op zal zetten. De praktijk was dat alleen de wind de 100% haalde, want die was er echt minder ( Nederland heeft volgens mij een windprobleem). De andere scores vielen allemaal in het nadeel van de reis uit.

Ik ben met de trein uit Tübbingen in 10 uur naar Steenwijk gereisd. De rit ging bijna geheel door het gebied waar ik ook gefietst had. Ik keek ernaar, maar had geen moment een gevoel van weemoed.

Ik ga voorlopig maar weer in Nederland fietsen. Jullie bedankt voor het lezen en voor de reacties. Ik zie jullie wel weer in levende lijve.

Groetjes, Hans

  • 23 Mei 2016 - 12:24

    Wilma:

    Hallo Hans,
    Je hebt gedaan wat je hart je heeft ingegeven. Ik verwachtte dit besluit wel. Het bleef de afgelopen dagen erg stil met de verslagen. Desalniettemin heb je toch een heel eind gefietst. Ik doe het je niet na. Geniet deze zomer verder van het mooie Nederland. Ik hoor wel weer wanneer je gaat starten met de nieuwe serie bridgelessen.
    Groetjes Wilma

  • 23 Mei 2016 - 12:33

    Lien:

    Dag hans , ik heb net je laatste verslag gelezen . Fijn dat je weer thuis bent . En in de komende tijd genieten van je tochten in nederland . Wat een prachtige foto s stuurde je ! Ik wil je bedanken voor al je reisverslagen. Je hebt met veel humor geschreven . Natuurlijk met de ondertoon dat het niet makkelijk voor je was . Ik vind het fijn dat je je ervaringen met mij en met zoveel anderen hebt willen delen . Hartelijke groeten en tot ziens Lien

  • 23 Mei 2016 - 13:28

    Leonie:

    Welkom thuis. En jij ook bedankt voor je reisverhaal. Het besluit dat je nam, was niet je uitgangspunt, maar gezien alles, is het waarschijnlijk het beste. Jammer natuurlijk. Maar er komen nog vele dagen en uitdagingen, dus wie weet !! Tot ziens en groetjes. Leonie

  • 23 Mei 2016 - 13:42

    Marijke Heusdens:

    Hoi Hans,
    Welkom thuis in het mooie winderige natte Noord Nederland.
    Jouw frustraties waaien hier heel snel weg.
    Op naar een mooie zomer met...........ach probeer eens de Friese fietselfstedentocht.
    Is ook genieten en presteren. Maar maak er wel weer een reisverslag van, dat kan je waarschijnlijk heel goed uitgeven .
    Hierbij bestel ik vast een exemplaar!
    Tot gauw!!
    Groeten van Marijke

  • 23 Mei 2016 - 14:54

    Peter Rommelse:

    Hallo Hans,
    Verstandig besluit !
    Als je zin hebt, kom een keer bij ons eten.
    Wo, do, vrij of zondag.
    Groeten, Peter

  • 05 Februari 2017 - 23:05

    Marianne:

    Hallo Hans,
    Lees net je verslagen. Jammer dat het je tegengevallen is.
    Wij willen dit jaar naar Barcelona fietsen, of van Geneve naar Nice.

    Heb je nog aanwijzingen voor ons?

    groet, Marianne.

  • 06 Februari 2017 - 11:02

    Hans Van Dooren:

    Hallo Marianne,
    wellicht heb ik nog wel wat aanwijzingen voor jullie. Ik deel mijn ervaringen graag. Eerst even een raarvraagje misschien, maar welke Marianne ben je? Er zijn er namelijk nogal wat in mijn kennissenkring.
    Groeten, Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 14904

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: