Dag 12 deel 2 - Reisverslag uit Schellbronn, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Dag 12 deel 2 - Reisverslag uit Schellbronn, Duitsland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Dag 12 deel 2

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 Mei 2016 | Duitsland, Schellbronn

Het regenachtige weer had ook invloed op mijn tocht. Enkele beklimmingen gingen onverharde wegen die veranderd waren in een kleiige massa. Het leek wel of er iemand achterop zat. Dat was zeker niet de wind, want die was vandaag niet te bekennen ondanks zijn belofte.
De afdaling, zo besefte ik, zou extra gevaarlijk zijn. Toch ging ik onderuit. Gelukkig geen schade, wel vies en mijn zelfvertrouwen kwijt. Ik heb nog een tijdje gezocht, maar in geen velden of wegen te bekennen. Wel heb ik in het volgende dorp bij de politie aangifte gedaan van de vermissing. Later besefte ik dat er net zo goed een auto had kunnen slippen en op me afglijden. Levensgevaarlijk! Toch spannend zo'n reis. Overigens mochten en konden er op dat stuk geen auto's komen. Ik was dus alleen maar theoretisch in gevaar geweest. Gelukkig maar.

Er is voor morgen boven de 500 meter sneeuw voorspeld. Ik zit nu op een heel fijne camping die op 580 meter ligt.
Ondertussen heeft de politie mij gebeld dat mijn zelfvertrouwen terecht is. Hij is gebracht door iemand die al blaakte van zelfvertrouwen en die van mij niet nodig had. Ze zouden hem opsturen naar mijn camping.

Om te wachten op de post en op de sneeuw heb ik besloten om een dag langer te blijven. Echt niet omdat ik moe ben.

Hier zit een tevreden man, die overigens ook zijn korte broek kwijt is. Bleef achter het zadel haken en scheurde van achter naar voor open.

  • 13 Mei 2016 - 21:48

    Peter Rommelse:

    Hoi Hans, Jammer van het weer. Weersverwachtingen voor jou zien er niet gunstig uit. Het is hier tot vanavond mooi zonnig en droog gebleven, maar we gaan nu naar de 13 graden en regen. Lijkt me niet geweldig nu in je tentje na zo'n regenachtige dag. Maar ja, een beetje kerel... Dalen kan heel link zijn, vooral met regen, pas maar op! We willen je graag heelhuids terug, anders moeten we onze bridgelessen missen... Lees je verslag dagelijks, met veel plezier. Bedankt en sterkte.
    Groeten Peter.

  • 14 Mei 2016 - 22:22

    Leonie:

    iK SLUIT MIJ HELEMAAL BIJ DE VORIGE SCHRIJVER EN SCHRIJFSTER DAT IK JE OOK BEWONDER.
    LEUKE VERSLAGEN EN OOK IK KIJK IEDERE DAG UIT NAAR JE BERICHT.
    GROETJES EN STERKTE. DOE VOORZICHTIG HOOR.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14908

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: