Vechtdal Route - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu Vechtdal Route - Reisverslag uit De Blesse, Nederland van Hans Dooren - WaarBenJij.nu

Vechtdal Route

Door: Hans van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 Mei 2015 | Nederland, De Blesse

Het dreigt eindelijk echt mooi fietsweer te worden. Dus zondag 10 mei moet ik er maar echt aan geloven. De eerste meerdaagse training met volle bepakking. Van De Blesse naar Zwolle en dan LF16 langs de Vecht volgen tot aan Coesfeld in Duitsland. Om een rondje te maken een andere route terug. Waarschijnlijk door Twente. Het leuke is dat de route ook door Schöppingen gaat, waar ik na mijn 16e (lang geleden dus) zeven jaar gewoond heb. Ik houd jullie op de hoogte van mijn eerste ervaringen.

Zo, ik ben weer terug. De doelstelling van mijn trip was drieledig. Ik wilde ervaring opdoen met volledig bepakt fietsen. Daarnaast met het "laag bij de grond" kamperen, wat volgens sommigen op mijn leeftijd een crime is. En ten derde wilde ik natuurlijk genieten van het op de fiets weg zijn.

Ik wil graag mijn ervaringen en leerpunten met jullie delen.
Het eerste deel van mijn rit heb ik tot Dalfsen via de knooppunten route gedaan. Daarna had ik de Vecht dal route al een maand geleden op mijn Mio 310 gezet. Toen ik er echter gebruik van wilde maken bleek de Mio bij zijn laatste update alle kaarten gewist te hebben. Geen navigatie dus. Aangewezen op de LF bewegwijzering bleek deze niet altijd goed te volgen zijn. Met name in en rond Ommen was dat een probleem, zeker in het enorm drukke verkeer op een mooie zonnige zondag. Wat een drukte! Het lijkt wel de Kalverstraat en dat is bepaald niet wat ik zocht. Op de tweede dag bleek mij dat ik iets beter moet plannen. Een hele dag tegen de wind in fietsen maakt je toch moeier dan je denkt. (zijn er overigens ervaringsdeskundigen die op de fiets wel eens de wind mee hebben gehad? Ik zou graag eens horen hoe dat voelt :). ) Ik moest toen nog een camping zoeken en de dichtstbijzijnde was nog ruim 20 kilometer verderop. Beter plannen dus.

Het fietsen met bepakking ging wonderwel goed. Het leek zelfs wel alsof de fiets beter "rolde". Wellicht door de massa. Wel heb ik ervaren dat je na drie dagen fietsen er verstandig aan doet om een rustdag in te bouwen. Rust is toch een thema voor mij. Ik ben nog te veel met (tempo) fietsen bezig en te weinig met genieten. Komt misschien ook door dat ik een prachtige fietsomgeving woon met het Drents Friese Woud, De Weeribben en de Rottige Meenthe. Daardoor viel mij deze route wat tegen. Er waren wel degelijk een paar mooie plekken, maar over het algemeen vond ik de route saai.

Dan mijn twijfelpunt: het kamperen. Daar heb ik van genoten. Mijn tentje is ongelooflijk gemakkelijk op te zetten, mijn Exped matje ligt geweldig en ik heb dus geen echte klachten over het kamperen. Het is gezellig gewoon. Je moet echter wel zorgen dat je iets te doen hebt voor de avond. Dus toch maar E-books aanschaffen, die ik nu niet bij me had. Ik heb me echter uitstekend vermaakt met b.v. Funbridge op de tablet.

Nu even een dagje zonder fietsen. De fiets is voor een jaarlijkse beurt naar de fietsendokter Ten Veen in Oldemarkt en mijn billen relaxen nu even zodat ik na vandaag weer lekker verder kan trainen voor mijn reis naar Barcelona.


  • 07 Mei 2015 - 17:16

    Wil:

    Heel veel succes en vooral fietsgenoegens Hans!!!

  • 07 Mei 2015 - 17:20

    Columba:

    Heel veel plezier met je eerste lange fietstocht!

  • 07 Mei 2015 - 18:13

    Yvonne:

    En , hoe is het gegaan? Conditie genoeg? Fiets in orde?
    Leuk, dat je een verslag maakt.

  • 07 Mei 2015 - 18:13

    Yvonne:

    En , hoe is het gegaan? Conditie genoeg? Fiets in orde?
    Leuk, dat je een verslag maakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Blesse

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2015

De 18e dag

02 Juli 2015

samenvatting dag 1 t/m 17

15 Juni 2015

Op de fiets naar Barcelona en terug

07 Mei 2015

Vechtdal Route
Hans

Gepensioneerd en eindelijk zover om een jongensdroom waar te maken.

Actief sinds 18 Maart 2013
Verslag gelezen: 999
Totaal aantal bezoekers 14926

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 27 Augustus 2016

Naar Rome

15 Juni 2015 - 24 Augustus 2015

Barcelona op de fiets

18 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: